BARVIČKY


V květnu jsme si zjistili, "CO VŠECHNO MÁME RÁDI". Zjistili jsme, co je rodina a kdo všechno do ní patří. Sportovali jsme, tvořili, zpívali a muzicírovali, hráli divadlo a malovali, protože tohle všechno nás baví. Vyrobili jsme kamarádům náramky přátelství a vyměňovali jsme si je. Učili jsme se hledat a rozpoznat vlastní stín, nakreslit sebe a...

V dubnu jsme si hráli na různé profese, diskutovali jsme o tom, jak a proč pracují dospělí a co ke své práci potřebují. Navštívili jsme policejní stanici, kadeřnictví a do mateřské školy nás byli navštívit hasiči. Děti se dozvěděly, co znamená řemeslo a mohly si zahrát na hrnčíře, pekaře i na kachláře.

V měsíci březnu jsme se věnovali knížkám, jarním rostlinám a zvířatům. Děti vědí, kdo knihy píše, kdo je ilustrátor, učily se, jak s knihami zacházet a jak se knihy vyrábí. S dětmi jsme navštívili knihovnu a také knihkupectví, ve kterém jsme si mohli, díky jedněm našim hodným rodičům 😊, nějaké knížky zakoupit.

V únorovém měsíci jsme se stali fanoušky, sportovci, a nakonec jsme si užili i masopust.

Na začátku ledna jsme si, již tradičně, připomněli svátek Tři králů. Děti dokážou pojmenovat tři krále, znají jejich příběh a dokážou vysvětlit co je Tříkrálová sbírka. Pěkné bylo setkání s druhou třídou Pastelek, která nás navštívila, abychom si společně zazpívali "My tři králové".

Jen pro připomenutí, už v listopadu jsme se dozvěděli, že nám unesli Ježíška, proto se z naší třídy stala detektivní kancelář "BARVIČKA", kde pracovalo plno detektivů a pustili jsme se do náročné pátrací akce. Nastala otázka NAJEDEME JEŽÍŠKA DO VÁNOC?

Stalo se tradicí, že si 11. listopadu připomínáme legendu sv. Martina. Děti umí vyprávět příběh o slavném vojákovi sv. Martinovi, zazpívat píseň "Už Martin na bílém koni" a upéct rohlíčky ve tvaru podkovy. Letos jsme dětem na 11. listopadu připravili zážitkový den v podobě jízdy na malém poníkovi a pečení svatomartinských rohlíčků - podkůvek. Večer...

Měsíc Říjen byl pro děti plný poznávání barev, tvarů, ale také všech našich smyslů. Děti si například hravou formou mohly zkusit, jaké to je, když je člověk nevidomý nebo neslyšící. Vytvořily si velké uši, aby lépe slyšely, ochutnávaly různé chutě a tvořily svoje recepty.